Prikaz romana Propušten poziv Rouzi Volš

” Čovek se može zaljubiti samo onda kada ne zna u koga se zaljubljuje. ”

Izdavački hit godine širom sveta, a ponajviše u Nemačkoj ( mesecima na mestu br.1 Spiegel Bestseler liste ), debitantski roman Rouzi Volš je pod naslovom ‘ Propušten poziv ”  preveden na srpski, ali je prošao ne toliko zapaženo jer Uve odbija da siđe sa prve pozicije. 🙂😊 Zbog toga sam ovaj roman svrstala u nešto što je manje poznato a vredno jer je i meni bilo nepoznato, sve do pre nekoliko dana.

U originalu, naslov romana glasi:  ‘ The man who didn’t call ‘, dok je u Nemačkoj naslov drugačiji, i to:  ‘ Ohne ein einziges Wort ‘ – ‘ Bez ijedne jedine reči ‘ . To je knjiga kakvu do sada nisam pročitala, nešto što se ne zaboravlja tako lako, i nakon završenog čitanja još dugo razmišlja o njoj.

Zamislite da ste sreli muškarca i proveli sedam dana sa njim. Na kraju te sedmice, sigurni ste: Ovo je ljubav na koju se čitav život čeka, a i on misli isto tako. Zatim on mora da otputuje i obećava da će se javiti. Ali ne nazove. Uopšte više ne nazove. Prijatelji vam savetuju da zaboravite takvog slabića ali Vi ste sigurni da postoji razlog zašto se nije javio, i taj razlog ste upravo Vi.

Sara potiče iz Engleske ali već skoro 20 godina živi u SAD. Svake godine, u junu dolazi u Englesku, koju je morala da napusti zbog jednog tragičnog slučaja koji se dogodio 19 godina ranije.

Prilikom jedne posete domovini upoznaje Edija i provodi sa njim tu najdivniju sedmicu svog života. Kako rekoh, on se više nikada nije javio, čini se kao da ga je zemlja progutala. Ona očajava, istražuje, neprestano proverava Fb Messenger, prijatelji je ne razumeju. Kada konačno ugleda da je Edi online, i da je njene poruke pročitao i nije odgovorio postaje kao opsednuta. Oseća da će poludeti ako uskoro ne otkrije šta se dogodilo, i pita se koliko su zdravog razuma psihički bolesni ljudi još imali na početku, pre nego što je njihovo stanje počelo da se pogoršava. Da li su primetili to pogoršanje? Koliko je jasna granica između paranoje i stvarnosti pre nego što sasvim nestane? Prijatelji su sve zabrinutiji, i ona se pita da li je poludela sve dok njen najbolji prijatelj dolazi do jedne pomisli koja može da reši enigmu Edijevog nejavljanja.

Sara odbija da Edija svrsta u sortu prevaranata koji ženi nešto obećaju, i posle se više nikada ne jave.

Roman je podeljen u 3 dela. Prvi deo je najobimniji i u njemu saznajemo kako su se Sara i Edi upoznali. U drugom delu, nije samo Sara van pameti već i ja kao čitalac jer kroz mi glavu prolazi samo jedna misao: Edi, nazovi je već jednom!! I kao da to nije dovoljno, ovaj deo se završava jednim događajem koji bi se mogao nazvati Klifhenger ( izraz kojim se opisuje fabulativna tehnika kojom se protagonist suočava sa šokantnim otkrićem, teškom moralnom dilemom ili po život opasnom i krajnje neizvesnom situacijom ). U trećem delu, narator postaje Edi i ubrzo saznajemo sve što smo željno iščekivali.

Stil autorke je dopadljivo lagan. Deskripcija je izvanredna, opisi prirode, životinja, povezanosti čoveka i prirode. Možda je nekim čitaocima radnja romana bila predvidiva, meni nije. Čitalac otkriva priču iz dva ugla, a jedan deo romana čine i pisma upućena poginuloj sestri koja su tako emotivno napisana, sa toliko nežnosti i ljubavi, a bez ikakvog kiča i patetike.

Knjiga je odista magična i u potpunosti je prodrmala moj emotivni svet, kompletno mi se uvukla pod kožu. Iako ljubavni romani nisu žanr koji rado čitam, ovaj roman mi se veoma dopao i smatram da je opravdao svoju poziciju na listama bestselera. Tema je svrsishodno odabrana, misim de se verovatno svakoj ženi nekad dogodilo da Taj On više nije nazvao, samo su razlozi različiti. U stvarnom životu često banalni i ne mogu se ničim opravdati, ali ne i u ovom romanu.

Roman ” Bez ijedne jednine reči ” je roman koji vam može slomiti srce, bolan, i posve emocionalno skrojen. Meni se dopalo što je čitalac uvek nekako bio upućivan na pogrešan trag, što ga je učinilo rafiniranim kroz obrte i ” Aha ” momente! Roman pokazuje koliko je budućnosti određena našom prošlošću, govori o životnim gubicima, žalosti, propuštenim šansama i velikoj ljubavi koja hvata zalet da sruši odista nemoguće prepreke.

Roman je sveobuhvatan, autorka nam prikazuje dve ličnosti, dva života koji kroz jednu jedinu nesreću ranije, i jedan jedini susret kasnije bivaju povezani. To je roman o jednoj teškoj ljubavnoj priči koja nema šanse da se ostvari, a zašto je to tako čitalac saznaje tek mnogo kasnije. Čitalac preleće preko stranica romana ne bi li što pre saznao šta se to dogodilo, koji su razlozi Edijevog ćutanja, i da li će on pustiti Saru da ode.

Knjiga je namenjena svima onima koji su jednom čekali telefonski poziv, a telefon je ćutao kao zaliven. Bez obzira koliko ste samosvesna i ostvarena ličnost, poziv koji je izostao može vas pomeriti i poremetiti do te mere da više ne možete da funkcionišete. O tome je reč u ovom romanu!

Roman je debitantski hit godine, i to širom Evrope i sveta, doživeo je uspeh preko noći i preveden na 30 jezika.

Rouzi Volš ima ogroman potencijal! Ovu knjigu mogu svrstati u rang romana kakve piše Jojo Mojes iako sa njima nema nista zajedničko osim dejstva koje ima na čitaoce. Dejstvo koje ova knjiga ima na mene kao čitaoca je jedinstveno, takvo dejstvo do sada nisam doživela. Nadam se da će autorka nastaviti da piše i dalje ovakvim stilom, i da ne kopira samu sebe u narednim romanima. Nestrpljivo čekam njen novi roman. I to je najveća preporuka ovom romanu.

” Ljubav nije vatromet. Nije eksplozija. Nije ništa dramatično proždiruće i ne može se porediti sa glupavim opisima koje pevači ili pisci koriste. Ali kad čovek zna da nešto jeste ljubav onda jednostavno zna. “